7-Б КЛАС

7-Б КЛАС 

Підручник 7 клас онлайн

28 травня. ПОВТОРЕННЯ. Сила. Види сили. Сили в живій природі.

Повторіть тему "Сили.Види сил" та перегляньте відео за посиланням:

https://youtu.be/GLFDbpwQ10o

У природі тіла постійно взаємодіють між собою. Наприклад, вітер наповнює вітрила і рухає човен, м’яч рухається під дією сили м’язів, Земля притягує Місяць. Під час опису таких процесів у науці не завжди вказують, яке тіло і як діє на інше, просто кажуть, що на тіло діє сила. У результаті взаємодії тіл змінюється їхня швидкість, у деяких випадках трансформується і форма тіла або його частини. Наприклад, під впливом зовнішніх сил стиснута пружина може змінювати форму — деформуватися.


Отже, поняття «сила» використовують для характеристики впливу одного тіла на інше. Силу можна виміряти. Для вимірювання числового значення сили використовується спеціальний прилад — динамометр (у перекладі з грецької мови «dynamis» — сила, «metreo» — вимірюю).


Динамометр складається з пружини, один кінець якої закріплений на дощечці, а другий вільний і закінчується гачком. Дощечка має поділки — шкалу із зазначенням одиниць виміру сили. Підвішуючи різні фізичні тіла на гачечок, можна визначити силу тяжіння цих тіл.


За одиницю виміру сили прийнято вважати 1 ньютон (Н), названу на честь англійського вченого Ісаака Ньютона, який відкрив закон всесвітнього тяжіння.


Сила характеризується напрямком, у якому вона діє, точкою, до якої прикладається, та числовим значенням.


Сила — це фізична величина, яка кількісно характеризує дію одного тіла на інше.


Розрізняють такі види сил: сила тяжіння, сила пружності, сила тертя та інші.


Силу, з якою Земля притягує до себе різні тіла, називають силою земного тяжіння. Вона завжди спрямована вертикально вниз. Сила тяжіння буде більшою в того тіла, яке має більшу масу.


У навколишньому світі існує безліч прикладів сили тяжіння: Місяць обертається навколо Землі по певній орбіті; штучні супутники, запущені із Землі, обертаються по орбітах; тече вода в річках; сходять снігові лавини в горах; будь-яке тіло, підкинуте вгору, падає вниз; стебло рослин росте вгору, а корінь — завжди вниз.


Сила пружності виникає, коли дія одного тіла на інше приводить до деформації цього тіла або його частини. Тіло прагне відновити свою форму, тому в ньому виникає сила пружності. Коли сила пружності дорівнює силі тяжіння, тіло набуває стану спокою. У стані спокою знаходяться всі тіла, розташовані на якійсь опорі або підвішені на мотузці, нитці, тросі. Прикладами сили пружності можуть бути дерева, які гнуться від вітру, але не ламаються; пружність повітря, яке знаходиться в шинах машин; використання пружин у різних механізмах, наприклад, у терезах.


Сила тертя виникає між поверхнями тіл, які взаємодіють. Вона завжди спрямована проти руху тіла. Сила тертя тим більша, чим більше нерівностей у вигляді заглибин і виступів є на поверхні тіл, що взаємодіють. Наприклад: спортивне взуття футболістів, бігунів з шипованою підошвою; шиповані шини машин, якими користуються взимку; шини, які мають певний об’ємний малюнок — протектор.


Якщо необхідно зменшити силу тертя, використовують мастила. Наприклад, змащують лижі, запчастини деталей машин, які взаємодіють. Це дозволяє запобігти пошкодженню, зношуванню цих деталей під дією сили тертя.


 

14 травня. Лабараторна робота № 11. Вивчення умови рівноваги важеля.

МЕТА: закріпити знання з теми "Умови рівноваги важеля" за допомогою виконання лабараторної роботи.

Д/З, зробити лабараторну роботу, записати мету та обладнення, перекреслити таблицю, записати висновок і надіслати мені на пошту linka606143@gmail.com

Лабораторна робота № 11

"Вивчення умови рівноваги важеля"

Мета роботи: на дослідах перевірити, при якому співвідношенні сил і їх плечей важіль перебуває в рівновазі. Перевірити правило моментів.

Прилади і матеріали: важіль на штативі, набір важків, динамометр, лінійка з міліметровими поділками.

Хід роботи

1. Зрівноважте важіль, обертаючи гайки на його кінцях так, щоб він розмістився горизонтально (мал. 284).

2. Підвісьте два важки на лівій частині важеля на відстані 10 см від осі обертання. Дослідом установіть, на якій відстані справа від осі обертання треба підвісити: 1) 1 важок; 2) 2 важки; 3) 3 важки; 4) 4 важки.

3. Вважаючи, що кожний тягарець важить 1 Н, запишіть дані та результати вимірювань у таблицю.

4. Обчисліть відношення сил і відношення плечей для кожного з дослідів. Зробіть висновки.

5. Перевірте правило моментів сил. Зробіть висновки.

F1l1 = 2 Н • 0,10 м = 0,20;

F2l2 = 1 Н • 0,20 м = 0,20.

F1l1 = 2Н • 0,10 м = 0,20;

F2l2 = 2 Н • 0,10 м = 0,20.

F1l1 = 2 Н • 0,10 м = 0,20;

F2l2 = 3 Н • 0,07 м = 0,20.

F1l1 = 2 Н • 0,10 м = 0,20;

F2l2 = 4 Н • 0,05 м = 0,20.

6. Підвісьте три важки справа від осі обертання важеля на відстані 6 см. За допомогою динамометра визначте силу, яку треба прикласти на відстані 15 см від осі обертання справа від важків, щоб важіль був у рівновазі. Як напрямлені в цьому випадку сили, що діють на важіль? Виконайте малюнок.

7. Обчисліть відношення значень сил і плечей для цього випадку й зробіть висновки.

F1l1 = F2l2

F1l1 = 3 Н • 0,06 м = 0,18.

F2l2 = 1,2 Н • 0,15 м = 0,18.

Висновок: Важіль перебуває в рівновазі коли добуток сили на плече для лівої та правої частин важеля між собою рівні. Також в ході роботи ми перевірили правило моментів.

19 квітня . ВІДЕОУРОК. Розв`язування задач

Д/З, повторити параграфи 30-31, вирішити задачі:

1. Сила у 6 міліНьютонів була прикладена до візка, який рухався зі швидкістю 54 км/год. Знайти роботу цієї сили, якщо візок рухався 0,5 годин.

2. Яку потужність розвиває штангіст, якщо штангу масою 120 кг він піднімає на висоту 80 см за 0,4 с?

ПРИКЛАДИ:

1. 


2.Скільки часу повинен працювати насос потужністю 50 кВт, щоб із шахти глибиною 200 м відкачати воду, об’єм якої 150 м3?




16 квітня. ВІДЕОУРОК. Механічна робота. Потужність.

Д/З, проглянути відеоурок, параграф 30-31 зробити конспект, вправа 30(номер 3,4 письмово)

КОНСПЕКТ УРОКУ



Механічна робота (або робота сили) відбувається в тому випадку, коли відбувається рух тіла під дією сили. Прикладів можна навести багато: щораз, коли ми самі що-небудь піднімаємо, пересуваємо, переносимо, відбувається механічна робота.
Робота — скалярна величина, але скалярні величини можуть бути позитивними, негативними або рівними нулю. Якщо напрямок руху тіла збігається з напрямком прикладеної сили, то ця сила виконує додатну роботу і її обчислюють за формулою
.
Якщо напрямок руху протилежний напрямку дії сили, то ця сила виконує від’ємну роботу і її обчислюють за формулою:
.
Якщо кинути, наприклад, м’яч вертикально угору, то під час польоту м’яча на нього діє сила ваги, спрямована вниз протилежно переміщенню. Робота сили ваги в цьому випадку від’ємна.
2. Коли робота дорівнює нулю?
З формули для роботи сили
Робота різних сил
а) Робота сили тяжіння
Коли тіло рухається угору, сила тяжіння спрямована протилежно переміщенню. Тому під час руху тіла угору робота сили тяжіння від’ємна й дорівнює .
Коли ми стискаємо недеформовану пружину, сила, що діє з боку пружини, спрямована протилежно деформації. Виходить, при збільшенні деформації сила пружності пружини виконує від’ємну роботу.
Необхідно звернути увагу на істотну відмінність сил тертя ковзання й кочення від сил тяжіння й пружності. У результаті дії сили тяжіння або пружності швидкість тіла може як збільшуватися, так і зменшуватися: у першому випадку робота додатна, у другому — від’ємна. А в результаті дії сили тертя ковзання або кочення швидкість тіла завжди зменшується: робота цих сил завжди від’ємна.
У розглянутих вище прикладах на тіло діяла тільки одна сила. Якщо на тіло, що рухається, діє кілька сил, то кожна з них може виконувати роботу. При цьому можна підрахувати й роботу кожної з них окремо, й роботу рівнодійної цих сил.

12 квітня. НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЕКТ № 3

Д/З, зробити навчальний проект на одну із вибраних тем: (зроблений проект сфотографувати і надіслати мені на пошту, а 16 квітня принести в школу на урок).

Пошта: linka606143@gmail.com

1. Розвиток судно-та повітропавання.

2. Дослід Торрічеллі.

3. Спостереження за зміною атмосферного тиску.

Проект може бути зроблений  у вигяді лепбука або книжки, наприкад:







9 квітня. Контрольна робота № 4 з теми "Взаємодія тіл. Сила"

Д/З, виконати контрольну роботу і надіслати мені на пошту 9 квітня до 21:00 на пошту linka606143@gmail.com

Початковий рівень

1. Встановіть відповідність між законами:

1Закон Гука
2Закон Паскаля
3Закон Архімеда





2. Якщо на рухоме тіло не діють інші тіла, то швидкість його руху ...





3.Якому тиску в паскалях відповідає 1 мм.рт.ст.?






4. Маса одного молотка дорівнює 1,4 кг, а іншого -  875 г. На який молоток діє більша сила тяжіння і в скільки разів?






5. Визначте висоту рівня води у водонапірній башті, якщо манометр, установлений біля її основи, показує тиск 23 кПа.

6. Які величини потрібно знати, щоб розрахувати тиск на дно посудини?

Вибрати і записати( може бути декілька):

силу тиску на дно

густину рідини

об'єм рідини

вагу рідини

висоту стовпа

площу дна

7. У гідравлічному пресі площа малого поршня дорівнює 5 см2, великого - 500 см2. У скільки разів виграш у силі дає цей прес?

           А) 3500

           Б) 10

           В) 500

           Г) 100

8. Підібрати правильний варіант відповіді до кожного твердження: ( до кожного твердження лише один варіант)

1) Якщо сила тяжіння менша від архімедової сили,      А) Тіло потоне  В) Тіло розчиниться 

 то                                                                                             Б) Тіло буде плавати на поверхні                                                                                                            рідини    Г) Тіло спливатиме

2) Якщо сила тяжіння більша за              архімедову силу, то
3) Якщо сила тяжіння дорівнює архімедовій силі, то


9. Про що йдеться в тексті:

... , з якою Земля притягує до себе будь-яке тіло, ...
...напрямлена до центра Землі...
... зоображають у вигляді вертикальної стрілки, напрямленої вниз і прикладеної до певної точки тіла...


Достатній та середній рівень(Задачі)

10. На опору якої площі необхідно поставити вантаж масою 4 кг, щоб створити тиск 10000 Па?

11. Вага тіла в повітрі дорівнює 36 кН(кілоНьютони), а у воді- 16 кН. Знайдіть об`єм тіла.

Високий рівень(Задача)

12. Яку силу треба прикласти , щоб утримати у воді шматок граніту об`ємом 30 кубічних дециметрів?

Оцінювання:

с 1 по 7 питання по 0, 5 балів.
8 питання- 1 бал
9 питання- 1, 5 бала
10 задача- 1, 5 бала
11 задача- 2 бала
12 задача - 2, 5 бала

5 квітня. РОЗВ`ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ. ПІДГОТОВКА ДО КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ.

Д/З, повторити параграфи 31-39, підготуватись до контрольної роботи. 

Знати такі поняття, як:

Тиск рідин та газів(формула)
Тиск твердих тіл(формула)
Атмосферний тиск
Барометр
Закон Паскаля

Виштовхувальна сила
Сила Архімеда(формула)

Повторити формули Густини речовини, сили тяжіння.


ПРИКЛАДИ ЗАДАЧ: (Ознайомитись)

1) На опору якої площі необхідно поставити вантаж масою 2 кг, щоб створити тиск 105 Па?


2) Вычислите давление и силу давления керосина на дно бака площадью 50 дм2, если высота столба керосина в баке 40 см

3) 
Какую силу нужно приложить, чтобы удержать в воде кусок гранита объемом 40 дм3?

4) 
Определите объем куска меди, который при погружении в керосин выталкивается силой 160 Н.



 

2 квітня. 

Д/З, ПОВТОРИТИ ПАРАГРАФ 39, ВИКОНАТИ АБАРАТОРНУ РОБОТУ І НАДІСАТИ МЕНІ НА ПОШТУ linka606143@gmail.com


ЛАБАРАТОРНА РОБОТА НА ТЕМУ:

"З'ЯСУВАННЯ УМОВ ПЛАВАННЯ ТІЛ"

Мета роботи : дослідним шляхом з’ясувати, за яких умов тіло плаває і за яких тоне; формувати навики самостійної практичної та дослідницької роботи.

Прилади  та матеріали: картоплина, стакан з водою, сіль,  кулька  із звичайного (не воскового ) пластиліну приблизного діаметра 2 см.

І. Підготовка до роботи:

1.   Повторіть відповідний матеріал підручника.  

  1. 2.   Спробуйте відповісти на питання:
  • Яка сила виникає при зануренні тіла в рідину?
  • Як напрямлена ця сила?
  • Від яких величин залежить сила Архімеда?     
  • Чи залежить  виштовхувальна сила, яка діє на занурене в

         рідину   тіло від  глибини його занурення?  

Досліди і спостереження:

Дослід 1: Як ви вважаєте, чи може плавати у воді пластилінова кулька?

Перевірте своє припущення на досліді, зануривши пластилінову кульку у стакан з водою. Порівняйте густину пластиліну з густиною води. (МОЖНА ЗНАЙТИ ГУСТИНУ ПЛАСТЕЛІНА В ІНТЕРНЕТІ)

Подумайте, чи можна змусити плавати пластилін, змінивши  його форму?

Спробуйте це зробити. Чи ви досягли цього? При яких умовах це можливо?

Дослід 2: занурюємо картоплину у стакан з теплою водою. Спостерігаємо, чи вона  потоне, чи спливе. Досипаємо  у стакан сіль до початку руху картоплини.  Продовжуємо спостереження. Відповідаємо на питання, робимо висновки до роботи.

Чому картоплина спочатку потонула, а потім почала спливати?

Сформулюйте умови плавання тіл.

Зробіть узагальнений висновок про виконану роботу. Результати занесіть у звіт. 

НАПИСАТИ МЕТУ ТА ОБЛАДНАННЯ, НАМАЛЮВАТИ МАЛЮНКИ,ЯК ПОКАЗАНО ТА, ПРОВІВШИ ДОСЛІДИ ВІДПОВІСТИ НА ЗАДАНІ ПИТАННЯ В ЛАБАРАТОРНІЙ:

Як ви вважаєте, чи може плавати у воді пластилінова кулька?

Подумайте, чи можна змусити плавати пластилін, змінивши  його форму?

Спробуйте це зробити. Чи ви досягли цього? При яких умовах це можливо?

Чому картоплина спочатку потонула, а потім почала спливати?

Сформулюйте умови плавання тіл.

Зробіть узагальнений висновок про виконану роботу.

25 січня  ВІДЕОУРОК.Пояснення теми.Тертя. Сила тертя. Коефіцієнт тертя ковзання. Тертя в природі й техниці.

МЕТА УРОКУ:

Ознайомитись з природою виникнення сили тертя, сформувати уявлення

про види сил тертя, знати поняття коефіцієнта тертя,знати розрахункові

формули,  з'ясувати способи зменшення і збільшення сили тертя.

Д/З,зробити конспект, опрацювати параграф 27, навести по два приклади сили тертя ковзання, сили тертя кочення та сили тертя спокою.

Виконану роботу відправляємо на електронну пошту linka606143@gmail.com


КОНСПЕКТ УРОКУ

   Сила тертя 𝑭⃗ тер - це сила, яка виникає під час руху одного тіла по поверхні іншого і перешкоджає цьому руху. Сила терня напрямлена протилежно руху. Прикладена в точку контакту дотичних поверхонь. 𝐹тер = 𝐹тяги. Діють сили тертя вздовж поверхонь тіл під час їх безпосереднього дотику.
Причини виникнення сили тертя:
-Нерівність дотичних поверхонь. Навіть гладенькі на вигляд поверхні тіл мають нерівності, горбики і подряпини.
-Взаємне притягування молекул дотичних поверхонь. Якщо поверхні тіл дуже добре відполіровано, то їх молекули розміщуються так близько одна до одної, що помітно починає проявлятися притягання між ними. 

   Розрізняють три види тертя і відповідні сили тертя. 
 Сила тертя ковзання - це сила, яка виникає в разі ковзання одного тіла по поверхні іншого і напрямлена протилежно напрямку руху тіла. Прикладом такого тертя є ковзання санок чи лиж по снігу.

   Сила тертя кочення – це сила, яка виникає, коли одне тіло котиться вздовж поверхні іншого. Прикладом такого тертя є кочення коліс роликових ковзанів по поверхні асфальту, коліс велосипеда, автомобіля чи будь-якого іншого круглого предмета. 

  Сила тертя спокою - це сила, яка виникає між двома контактними тілами в разі спроби зрушити одне тіло відносно іншого. Сила тертя спокою - це та сила, яка заважає вам зрушити з місця стіл, шафу, ліжко тощо. Сила тертя спокою є дуже «корисною»: завдяки їй ручки й олівці залишають слід на папері, речі не вислизають із рук, не розв’язуються вузли, пересуваються люди, тварини, транспорт.
   Силу тертя ковзання визначають за формулою: 
Fтер = µ*N
 N - сила реакції опори µ - коефіцієнт тертя ковзання Якщо поверхня ковзання горизонтальна, то N = mg Коефіцієнт тертя ковзання µ залежить від матеріалів, з яких виготовлені дотичні тіла, якості обробки їхніх поверхонь і наявності між ними сторонніх речовин.

   Щоб зменшити силу тертя:
 - покращують якість обробки стичних поверхонь; 
- спеціально підбирають матеріали;
 - використовують підшипники; 
- змащують стичні поверхні мастилом; 
- у випадку рідкого тертя - надають тілу обтічної форми.

   Щоб збільшити силу тертя: 
- на стичних поверхнях створюють рельєфні малюнки. 
- збільшують вагу тіла.
 - підбирають середовище з більшим коефіцієнтом тертя...


22 січня. РОЗВ`ЯЗАННЯ ЗАДАЧ на тему "Сила тяжіння".

МЕТА:

Д/З, параграф 26 повторити, вирішити задачі:

1)Маса футбольного м`яча 600 грамів. Знайти вагу м`яча та силу тяжіння ,яка діє на нього.

2)Визначити видовження пружини, якщо на неї діє сила 10 Н, а жорсткість пружини 500 Н/м.

                              ПРИКЛАДИ ВИРІШЕННЯ ЗАДАЧ:

1)Яка маса свинцевої кульки,якщо він важе 600 Ньютонів?


2)

  • Яка сила тяжіння діє на алюмінієвий кубик зі стороною 12 см?


3)Сила пружностін дорівнює 1 Ньтон, на брусок підвісили пружину, після наданої сили вона видовжилася на 2 см. Знайти жорсткість пружини.




18 січня.  МІЙ ВІДЕОУРОК. Сила тяжіння.

МІЙ ВІДЕОУРОК. Вага тіла.Невагомість.

ПРИКЛАД.ПРИКЛАД.

 Відеоурок. Сила тяжіння. Вага тіла. Невагомість. 

Мета:

Знати поняття сили тяжіння та ваги тіла, ознайомитись з природою цих сил; сформувати уявлення про невагомість; зрозуміти чим поняття «вага» відрізняється від поняття «маса тіла»; знати відмінність ваги та сили тяжіння. Розширювати знання про сили природи

Д/З, параграф 26, зробити конспект, відповісти на питання в кінці параграфа.

Одиницею сили тяжіння в СІ є H (ньютон). 
Формула: Fтяж = m*g
 m — маса тіла g — прискоренням вільного падіння g = 9,8 Н/кг. Вимірюють силу тяжіння динамометром. 
 Треба розрізняти силу тяжіння і вагу тіла.
Сила тяжіння діє на тіло, вага тіла діє на опору.
Невагомість - стан тіла, при якому воно рухається тільки під дією сили тяжіння, при цьому вага тіла рівна 0. В цьому стані тіло не діє на опору чи підвіс, тобто вага тіла дорівнює нулю (P = 0)
Найвідомішим прикладом невагомості є невагомість в умовах космічного корабля
Стан невагомості є зовсім не рідкісним для людини. У такому стані знаходиться стрибун із моменту відриву від землі і до моменту приземлення; плавець, який стрибає з вишки; людина, яка стрибає з мосту.
РІЗНИЦЯ МІЖ ВАГОЮ ТА МАсОЮ ТІЛА.
Наприклад, маса людини на різних планетах залишається тією ж, а вага змінюється залежно від сили тяжіння.

Виконану роботу відправляємо на електронну пошту linka606143@gmail.com


15 січня. Інструктаж з БЖД. Лабараторна робота № 8. "Дослідження пружних властивостей тіл"

МІЙ ВІДЕОУРОК. "Дослідження пружних властивостей тіл"

Мета: експериментальне визначення жорсткості різних пружин.

Обладнення: штатив із муфтою і лапкою, вимірювальна лінійка, набір тягарців по 100г , дві пружини.

Правила техніка безпеки

Будьте обережні з розтягнутою пружиною. Не допускайте падіння тягарців.

                                                         Хід роботи

Згідно з законом Гука, модуль сили пружності Fпр. = - kх, де х – модуль видовження пружини, k – жорсткість пружини з формулою:

 , або  , де  = 9,8 Н/кг.

1.  Закріпіть у штативі кінець пружини.

2.  Поруч із пружиною встановіть лінійку.

3.  Підвісимо до пружини тягарець, маса якого m1 = 100г.

4.  Виміряємо викликане ним видовження пружини х1.

5.  До першого тягарця додайте другий, третій, записуючи кожного разу видовження пружини –  х2,х3  і масу тягарців m2,m3.

Ці дані запишіть у таблицю.

6.  Обчисліть жорсткість пружини для кожного випадку.

k=

     k2 =

     k3 =

7.Знайдіть середнє значення жорсткості пружини:

     

 

8. Результати вимірювань і обчислень запишіть у таблицю.



9. За результатами вимірювань побудуйте графік залежності сили пружності від видовження пружини.

НАПИСАТИ ВИСНОВОК.

Д/З, зробити лабараторну роботу і надіслати мені на пошту.(лабараторну дивіться у моєму відеоуроці)

Дайте відповіді на запитання. 

1) Яку деформацію називають пружною? 

2) Яку деформацію називають пластичною?

3) За якою формулою розраховують силу пружності?

Виконану роботу відправляємо на електронну пошту linka606143@gmail.com


Мета:
Освітня.Ввести поняття деформації тіла, надати уявлення про види деформації; увести поняття сили пружності, з`ясувати залежність сили пружності від деформації.
Розвиваюча. Розвивати логічне та алгоритмічне мислення, показати практичну знаущість набутих знань.
Виховна. Виховувати культуру оформлення записів.
Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.

Д/З, параграф 27-28 зробити конспект, навести свої приклади кожного виду деформації, розглянути останню картинку "Деформації у житті", спробуйте назвати вид деформації до кожної картинки.

Виконану роботу відправляємо на електронну пошту linka606143@gmail.com









Динамометр (сила вимірюється у Ньютонах(Н))



Приклади задач:
1) 
2)

Яку відстань пролітає літак за 1 хвилину, якщо він летить зі швидкістю 840 км/год? 

Дано: 

= 840 км/год

t = 1 хв = 1/60 год

Розвязання:   

 

 

 - ?

Відповідь:  S = 12 км

 

Д/З  параграф 18, зробити конспект, вивчити основні поняття та знати формулу для знаходження швидкості руху. Виповнити завдання: 
1) Швидкість руху Землі навколо Сонця дорівнює 108000 км/год. Переведи цю швидкість в км/c та м/с.
2) Коли ти смієшся, то повітря із легенів виходить поштовхами зі щвидкістю 115 км/год. Яку відстань це повітря пройшло б за хвилину, якби не було опору повітря в кімнаті?

Виконану роботу відправляємо на електронну пошту linka606143@gmail.com

Д/З параграф 20,зробити невеликий конспект(виписати усі формули). Вирішити задачі:
1) Період обертання маятника на нитці дорівнює 2 секундам. Визначити скільки обертів зробив маятник за 13 секунд. 
2)З якою частотою буде обертатись колесо автомобіля, якщо воно буде здійснювати один оберт за 0, 6 с?
n-це частота обертання, T-це період обертання, t- це час, за який тіло зробить певну кількість обертань.

ПРИКЛАДИ ВИРІШЕННЯ ПОДІБНИХ ЗАДАЧ:
1) За 18 секунд колесо автомобіля здійснило 24 оберти. Визначте період обертання точки на ободі колеса.
2)Уявіть, що на лопать вимкненого вентилятора наклеїли маленьку наліпку зі смайликом. З якою частотою буде обертатися смайлик, якщо лопаті вентилятора здійснюватимуть один оберт за 0,2 с?

Мета: визначити дослідним шляхом період коливань нитяного маятника.
Накреслити таблицю:

Масса

тягарця,

m1, кг

Довжина

маятника,

l , метр

Число

повних

коливань

      N

Час коливань тягарця

t, секунд

Середній час коливань

t середнє(секунд)

Період коливань маятника

T(секунд)

1.

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 



Хід роботи:
Візміть будь-яку нитку, привяжіть до неї будь-який предмет(кульку,тягарець тощо), виміряйте масу цієї кульки або тягарця,занесіть у таблицю для 1 и 2 досліду. Виміряйте довжину самої нитки(маятника) за допомогою лінійки, запишіть ії теж до таблиці у всі досліди у метрах. Намалюйте, як у відео-роліку пряму 3 см на аркуші А4. Візміть у руку нитку з кулькою або тяграцем і відхілить ії від положення рівноваги, вімкніть секундомір і нехай кулька зробить 30 коливань. Виміряйте час, за який вона зробить ці 30 коливань і запишіть у таблицю для 1 і 2 досліду число коливань,яке дорівнює 30. Запишіть час, за який ви виміряли 30 коливань у таблицю для 1 досліду. Для другого досліду також само візміть нитку з кулькою у руку та відхилить ії від положеня рівноваги, але теперь змініть Амплітуду(тобто відхіляйте кульку не від 3 см, а наприклад від 5 см(можна будь-яке інше значення) і також виміряйте час, за який кулька зробить 30 коливань і запишіть його у дослід № 2. Для 3 і 4 досліду візміть кульку або тягарець іншої маси і зробіть все те ж саме. 
Щоб знайти t середнє  t1+t2/2. (скласти час і поділити на два)
Щоб знайти період коливань маятника, в данному випадку використовуємо формулу  :
T=t середнє/N. (середнє значення часу поділити на число повних коливань).

У кінці записати висновок:( чому ви навчились, які результати отримали...)

Якщо виникнуть питання щодо лабараторної роботи, пишіть мені на пошту!

Виконану роботу відправляємо на електронну пошту linka606143@gmail.com



Комментариев нет:

Отправить комментарий